БУДІВНИЦТВО 2021
Надіслано ksilit 27.09.2021 08:00
Портал сметчиков
Вебінар (ON-LINE) / семінар (м.Київ)
«БУДІВНИЦТВО 2021. ДІАМ - діяльність з 16.09.2021р. Дозвільна без ДАБІ. Проекти Законів №5655, №5656, №5877. ЕДЕССБ - зміни. Постанова №681. Портал ДІЯ. Як подавати документи? Право будувати СС1, СС2, СС3». Новий архітектурно-будівельний нагля та контроль. Постанова № 303»
12 жовтня 2021р.
Спікери:Сергієчко О.В., Івлєва Н.П., Кисіль В.Є., Правдюк В.
Повна програма та реєстрація на сайті www.ckonsult.com.ua
або за тел. (050) 412-22-78, (096) 404-49-31
Деталі новини
Повна програма семінару та реєстрація на сайті www.ckonsult.com.ua
або за тел. (050) 412-22-78, (096) 404-49-31
Вебінар (ON-LINE)+ семінар (м.Київ)
СЕРГІЄНКО О.В. - Екс Начальник Управління дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Досвід роботи Радником Голови ДАБІ та помічником-консультантом Голови Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.
________________________________________
ІВЛЄВА Н.П. - ДП "ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ". Судовий експерт.
________________________________________
ПРАВДЮК В. - Радник АО «КОННОВ І СОЗАНОВСЬКИЙ». Адвокат. Кандидат юридичних наук. Експерт у сфері юридичного супроводу нерухомості, будівництва та земельного права.
________________________________________
КИСІЛЬ В.Є. - адвокат, партнер, керівник практики будівництва та нерухомості ЮФ «KPD Consulting». Фірма визнана лідером в сфері будівництва та нерухомості в Україні в 2016р. (за міжнародним рейтингом The Legal 500 EMEA-2016).
Програма:
Блок 1. Реформування державної політики у сфері містобудування, контролю та нагляду.
1. ДІАМ - повноцінна робота. Повноваження. Децентралізація. ЗМІНА ПРОЦЕДУР! ДАБІ – ліквідовано. Законопроекти ЩОДО ЗМІНИ РОБОТИ ДІАМ:
• Проект № 5655. Повна діджиталізація всіх процесів у будівництві. Посилення функцій ОМС (органів місцевого самоврядування).
• Проект № 5656.
• Проект № 5877. Зміна концепції контролю:
– ПЕРСОНАЛЬНА Кримінальна відповідальність. Для всіх учасників будівельного ринку (зокрема, й чиновників-корупціонерів)!
– Висока Адміністративна, майнова відповідальність. Приклад: збудували додатковий поверх – кримінал дляЗабудовника, Ген.підрядника, Тех.нагляду, Виконроба та інших осіб…
– Присутність Замовника при перевірці – НЕ ОБОВ’ЯЗКОВА!
2. Децентралізація. Органи місцевого самоврядування (не всі ОМС) - дозвільно-реєстраційні функції щодо об'єктів СС1 та СС2. Тотальна передача контрольних функцій на місця.
• Передача реєстрації, видачі документів (декларативні, дозвільні) до органів містобудування та архітектури ОМС.
• Моніторинг, Контроль за об’єктами будівництва з боку ОМС – постійни
• Органи місцевого самоврядування (ОТГ, ОМС): організація роботи в ОТГ в сфері містобудування.
• ОМС (органи місцевого самоврядування) на місцях - самочинне будівництво СС1, СС2, СС3.
• Нові законодавчі ініціативи: запровадження громадського контролю за будівництвом. Для цього при виконавчих органах сільських, селищних, міських рад з питань містобудівного контролю утворюються групи позаштатних (громадських) інспекторів.
• Принцип альтернативності вибору, за яким замовник будівництва щодо низки категорій об’єктів зможе сам обирати орган містобудівного контролю.
Функції контролю за будівництвом залишаться в громадах.
3. ЄДЕССБ – новий Порядок функціонування! Що змінилось? Нові ПРОЦЕДУРИ та ПРАВИЛА. Постанова КМУ № 681. НОВА ПРОЦЕДУРА ТА ВИМОГИ з 1 серпня 2021 року:
• Проектна документація по всіх об’єктах будівництва завантажується в ЄДЕССБ.
• Відомості про проведену технічну інвентаризацію буде обов’язковим вносити в ЄДЕССБ.
• Адреси об’єкта будівництва та об’єкта нерухомого майна (присвоєння, зміна, коригування, анулювання) - через ЄДЕССБ
• Інтеграція в ЄДЕССБ: Геопросторових наборів даних, генпланів населених пунктів, планів зонування територій, ДПТ…
• Єдина системи класифікації та кодування об'єктів для формування баз даних ЄДЕССБ як складової містобудівного кадастру.
• Взаємодія ДЗК, Держ реєстру речових прав та інших ресурсів з ЄДЕССБ.
• Взаємодія ОМС (органів місцевого самоврядування) з ЄДЕССБ.
4. Мінрегіон
• Формування політики у сфері містобудівного контролю та нагляду.
• Можливість адмін оскарження МінРегіоном рішень про: реєстрацію або повернення декларації; видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт; відмову у видачі сертифіката.
Законопроекти:
• Постанова КМУ № 559
• Проект Постанови КМУ. Зміни до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи.
• №3875, №3876. "Щодо захисту прав кредиторів об’єктів будівництва".
Блок 2. ЗМІНИ В ДОЗВІЛЬНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ на отримання прав будувати чи експлуатувати? ЯК ПОДАВАТИ ДОКУМЕНТИ? Робота в Е-кабінеті. Новели та зміни для Тех.нагляду, ГІП, ГАП.
• Процедура отримання будь-якого дозвільного документу – інший формат.
• Право будувати СС1, СС2, СС3. Розгляд заяв на отримання документів дозвільного, декларативного характеру.
• Отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Процедура. «Чек-листи». Підстави відмови.
• Повідомлення: коли виникає право на виконання будівельних робіт?
• Нюанси подачі документів. 56% відмов - технічні помилки.
• Як застосовувати зміни до поточних проектів?!
• Контроль. Суб’єкти та процедура контролю виконання нових будівельних норм.
1. Підготовчі роботи. Нові форми заяв на отримання дозволів та початок виконання підготовчих робіт.
2. Будівельні роботи.
3. Прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва.
• Введення об’єкту в експлуатацію: «чек-листи», «огляд об’єкту». Процедура. Підстави відмови.
• Новий статус БТІ. Технічна інвентаризація побудованих об’єктів будівництва.
• Новий Порядок проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва.
4. Будівельний паспорт.
• Паспорт об'єкта будівництва (за результатами обстеження) - буде виготовлятися за допомогою ЄДЕССБ.
• Скасування: ескізних намірів забудови (плани, відстані, фасади, інженерія).
• Спрощення чи ускладнення? Червоні лінії, вірстані, розриви... Вся відповідальність на Замовнику!
5. Самочинне будівництво.
• Новий Порядок легалізації самобудів. Вимоги органів арх.-буд. контролю до замовникаказчику.
• Відкриття поліцією кримінальних проваджень за 356 ККУ – самоправство, щодо замовників, які розпочали будівельні роботи без документів.
6. Отримання вихідних даних
Містобудівні умови та обмеження (МУО) забудови земельної ділянки:
• Випадки, коли можна будувати без МУО (містобудівних умов та обмежень).
• МУО та будівельні паспорти мають бути зареєстровані в ЄДЕССБ.
• Містобудівна документація. Правила її розробки та затвердження. Містобудівна документація на місцевому рівні. Окремі види містобудівної документації. Генеральний план населеного пункту. План зонування. Детальний план територій.
• Проблема видачі містобудівних умов і обмежень(МУО).
• Завдання на проектування: особливості та порядок отримання.
• Реєстри Містобудівних умов.
• Можливість отримати МУО без кадастрового номера земельної ділянки. Зміни з 24.07.2020 року.
• ДПТ. Необхідність.
Технічні умови на забезпечення об’єкту інженерними мережами. Обов’язковість отримання ТУ у разі зазначення їх в МУО. Остання судова практика. Пайова участь у розвитку інфраструктури міста. Актуальна судова практика.
Блок 3. Робота електронної системи (ДІЯ). Будівельні послуги класів СС1, СС2 та ССЗ on-line.
1. Обмеження на порталі ДІЯ щодо подання документів (на дозволи та сертифікати).
• Як подавати документи на отримання прав будувати чи експлуатувати?
2. Подача дозвільних документів на початок підготовчих робіт.
3. Подача дозвільних документів на початок будівельних робіт.
4. Внесення змін:
• Внесення змін у дозвіл на виконання будівельних робіт.
• Анулювання дозволу на виконання будівельних робіт.
5. Порядок надання заявки / документів на проведення експертизи.
6. Порядок надання заявки / документів для отримання МУО (містобудівних умов та обмежень).
7. Порядок надання заявки документів на проведення технічної інвентаризації.
8. Введення в експлуатацію:
• Нові процедури введення в експлуатацію об’єктів нерухомості із представниками держави. Варіанти в залежності від категорії складності.
• Сертифікат про прийняття об’єкта в експлуатацію.
• Декларація про готовність об'єкта до експлуатації на підставі будпаспорта.
• Зміни в нормах права по введенню в експлуатацію: «чек-листи» та «огляд об’єкту». Проблеми, ризики, рішення, детальний алгоритм, підстави відмови.
9. Практика роботи через портал ДІЯ:
• Створення та ведення всіх документів в електронній формі зразу у систему (містобудівні умови, будівельний паспорт).
• Онлайн подача документів та отримання результатів.
• Прикріплення скан-копій (ген.план, документи на ділянку, МУО, ТУ, експертиза (звіт), ліцензія підрядника, наказ на відповідальну особу по будівництву тощо) - як завіряти.
• Документи про призначення відповідального зиконавця буд.робіт.
• Інспекційний портал ДАБІ. Запуск відкритої системи розгляду дозвільних документів.
• Надання автоматичних послуг (вже з 1 серпня).
• Електронний кабінет Забудовника. Що можна зробити через систему електронного кабінету.
• Скорочення переліку документів, що подаються для отримання адмінпослуг у сфері будівництва.
10. Діджиталізація.
• КМДА перевела в електронний вигляд всі МУО (видані з 2011 до 1.07.2020) - 3643 містобудівних умов та обмежень; 2161 буд. паспорт.
• Наступний етап – інвентаризація та оцифрування АПЗ (архітектурно-планувальних завдань), а також проектних документів з 2002 року.
11. Строки (терміни) Реєстрації документів та Закон "Про карантин" (пп.З п.2 розділу II Прикінцевих положень, №530-ІХ).
• «З дня карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адмін. та інших послуг та строків надання цих послуг».
• Адмін. послуги: видача дозволів, сертифікатів про готовність до експлуатації, МУО, буд.паспорту, реєстрація повідомлень, декларацій.
Блок 4. Нові зміни в сфері містобудівельної діяльності.
1. Робота Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Запуск відкритої системи розгляду дозвільних документів.
• запровадженя державної реєстрації у сфері містобудівної діяльності, розширення переліку інформації, яка накопичується у Реєстрі будівельної діяльності, а також розширення переліку документів та дій, які створюються та вчиняються з використанням такого реєстру.
• право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
• Електронний кабінет Замовника.
• On-Line подача документів Інші спрощення. Створення та ведення всіх документів в електронній формі зразу у систему (містобудівні умови, будівельний паспорт.)
• Отримання всіх адміністративних та інших послуг у сфері будівництва та їх результатів в електронному форматі. Інспекційний портал ДІАМ.
2. Новий реєстр будівельної діяльності.
• Запровадження Єдиної системи класифікації та кодування об'єктів для формування баз даних. Унікальний ID - код кожного об'єкту. В яких документах зазначається.
• Інформаційна взаємодія ЄДЕССБ з Державним земельним кадастром, з Держреєстром речових прав та іншими електронними ресурсами.
• Перевірка проектної документації на будівництво об’єкта, її відповідність формату, логічність та достовірність буде здійснювати електронна система, тож суб’єктивний людський фактор буде зведений до мінімуму.
• Перевірки відповідності намірів забудови цільовому призначенню земельної ділянки; наявність/відсутність у об’єкта статусу пам’ятки культурної спадщини або щойно виявленого об’єкта культурної спадщини.
3. Запровадження чек-листів (повна документація).
• Процедура отримання дозволу на виконання будівельних робіт: «чек – листи», поради, детальний алгоритм, підстави відмови.
• Чек-листи для ЦНАП.
• Чек-листи ДССМ.
• Введення об’єкту в експлуатацію. Зміни в нормах права по введенню в експлуатацію: «чек-листи» та «огляд об’єкту». Проблеми, ризики, рішення, детальний алгоритм, підстави відмови.
• Сертифікат про введення в експлуатацію видаватимуть на підставі заяви від Забудовника (+ на підставі перевірки будівництва).
4. Закон №199-IX передбачає:
• Розмежування функцій нагляду та контролю. Нагляд залишиться за Мінрегіоном, а контроль здійснюватиме Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ), виконавчі органи сільських, селищних, міських рад та уповноважені особи з містобудівного контролю.
• Обмеження деякі повноваження посадових осіб ДІМ. Посилення відповідальності суб’єктів надання адміністративних послуг.
• Скорочення переліку документів, що подаються для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва.
• Запровадження відкритого доступу до інформації, яка міститься в електронній системі.
• Запровадження єдиного порядку присвоєння та зміни адрес об’єктам нерухомого майна.
5. Введення поняття «огляд об'єкту». Фото- та відеофіксація
• Підтвердження відповідності, достовірності відомостей у поданих документах.
• Підтвердження наявності виконавчої документації у обсязі, передбаченому ДБН та матеріалів технічної інвентаризації.
6. Скасування ліцензування виконавців робіт.
• Втрачають чинність ПКМУ від 5 грудня 2007 р. № 1396 та ПКМУ від 30 березня 2016 р. № 256.
• Питання про зупинення, відновлення дії та анулювання ліцензій віднесено до повноважень Мінрегіону!
7. Обов'язкове страхування для будівельних компаній з 1.01.2021р. Страхові компанії як контролери.
Блок 5. Вдосконалення нормування у будівництві. Нові зміни до Закону України «Про будівельні норми». ДБН б.2.2.-12.2019 «Планування та забудова територій» в дії.
1. ДБН Б.2.2.-12.2019 «Планування та забудова територій»
• Розширення методів встановлення будівельних норм.
• Параметричнийо метод нормування. Практика затвердження
• Вимоги до ДБН: будівельні норми не повинні містити правових норм. Нові ДБН. Нові Постанови КМУ. Нормативні акти МінРегіону.
• ДБН Б.2.2.-12.2019 «Планування та забудова територій» в дії. Процедура контролю виконання. Кольорові лінії. Гранична межа щільності населення. Особливості застосування ДБН Б.2.2.-12.2019 «Планування та забудова територій» органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування. Обмеження щільності і поверховості забудови. Пожежні вимоги. Вимоги до інфраструктури.
2. Відхилення від будівельних норм (будівлі і споруди). Погодження відхилень. Відхилення від ДБН, що носять і не носять інженерний характер.
3. Розрахунок класу наслідків! СС1, СС2, СС3. Остаточна редакція.
• Вимоги у визначенні класів наслідків (відповідальності) об'єкта / частини.
• Нові проблеми. Капітальний та поточний ремонт. Всі об’єкти держ. таємниці з СС3.
• Нові нормативи: кошторисні норми і нормативи з ціноутворення у будівництві.
Блок 6. Проектна документація – нові вимоги до складу та змісту.
1. Проектування та експертиза проектів будівництва.
• Можливість затвердження проектів будівництва виконкомами сільських, селищних та міських рад щодо об’єктів до 120 млн. грн.
• Новий ДСТУ 8907:2019 Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво (на заміну ДСТУ-Н Б А.2.2-10:2012). Набрало чинності з 01.07.2020р.
• Нова редакція ДБН В.12-14:2018 Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об’єктів. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд.
• Постанова КМУ №560 «ПОРЯДОК затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», основні принципи і підходи під час проведення експертизи проектної документації на будівництво (уточнення щодо оцінки впливу на навколишнє середовище).
• ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» - нові вимоги до складу та змісту. Порядок розроблення проектної документації об’єктів в розрізі дій сертифікованих інженерів – проектувальників.
• Зміни до проекту, які вимагають перезатвердження проекту.
• Особливості проектування об’єктів будівництва, на яких роботи виконуються без дозвільних документів.
• Термін дії Сертифікатів, їх анулювання та вилучення. Курси підвищення кваліфікації.
Блок 7. Порядок визначення вартості будівництва. Зміни 2021р. Актуальні питання.
1. Правове регулювання визначення вартості будівництва в 2021р.
2. Участь у публічних закупівлях.
3. Утримання служби Замовника, інженер - консультант, технагляд.
4. Вартість проектних робіт у будівництві. Зміна №3 до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 «Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт у будівництві та експертизи проектної документації на будівництво».
5. Новий порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво (На заміну ДСТУ Б Д..1-7)
Нові шляхи визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт:
• застосування усереднених відсоткових показників вартості проектних робіт до вартості будівельних робіт, а для об’єктів виробничого призначення з урахуванням вартості устаткування.
• нормативним методом за наявності нормативів.
• калькуляційним методом на підставі калькулювання витрат.
• Нова формула розрахунку коефіцієнту збільшення вартості проектних робіт для актуалізації відсоткових, усереднених показників, приведення в поточний час.
• Нова формула індексу для визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт прямопропорційно пов’язаний із показниками кошторисної вартості в розрахунку на один людино-день. Підстави.
• Визначення розміру кошторисної середньомісячної заробітної плати при визначенні вартості будівництва. Середня кошторисна заробітна плата для розряду складності 3,8 – для будівельників та розряду 7,0 – для проектувальників.
• Визначення коефіцієнту збільшення вартості проектних робіт за оновленим Додатком Л (ДСТУ Б Д.1.1-7).
• Нова формула визначення кошторисної вартісті в розрахунку на один людино-день у грн/дн у випадку відсутності вихідних даних попереднього періоду.
6. Визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт на етапі планування коштів.
• Усереднена питома вага заробітної плати в структурі вартості робіт за один людино-день.
• Можливість врахування у складі ціни пропозиції коштів на відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням додаткових робіт (збір вихідних даних, підготовка перед проектних матеріалів, проведення аудиту безпеки, виконання функцій замовника експертизи проектної документації тощо).
• Нові (Усереднені відсоткові)показники вартості проектних робіт для об’єктів СС1.
• Оновлені форми документів. Приклади розрахунків.
• Науково-технічний супровід у будівництві: мета супроводу, хто може виконувати, вартість науково-технічного супроводу (проект зміни №1 до ДСТУ-Н Б Д.1.1-8 «Правила визначення вартості наукових та науково-технічних робіт у будівництві».
• Вартість авторського нагляду та її розрахунок: плановий і фактичний.
7. Інженер – Консультант в будівництві. Схема участі Інженера – консультанта на всіх стадіях реалізації інвестиційно – будівельного проекту. Повноваження, функції, відповідальність.
• Інженер – консультант як повноправний суб’єкти містобудівної діяльності.
• Інженер-консультант як суб’єкт господарювання.
• Інженер-консультант як відповідальна особа.
• Зміни в ст. 11 Закону «Про архітектурну діяльність» щодо інженера-консультанта та інженера технічного нагляду.
• Нова редакція 2020 примірного переліку базових послуг, які інженер – консультант (суб’єкт господарювання будівництво ) може надавати замовнику за договором на різних етапах управлінням проектом відповідно до стадій його реалізації.
• Врегулювання оплати послуг. Зміни до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Блок 8. Контроль та нагляд.
Децентралізація. Передача функцій до місцевої влади. Нові повноваження..
1. Відновлення Держархбудконтролю
• Мінрегіон ініціює відновлення Постанови КМУ № 553 «Про порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю».
• Вперше в рамках містобудівного нагляду впроваджено механізм професійного досудового адміністративного оскарження дій суб’єктів містобудівної діяльності.
2. Затвердження нових критеріїв для проведення перевірок.
• Комплексний план перевірок.
• Порядок призначення позапланових перевірок за заявою громадян. Рішення про перевірку чи відмову у ній формує е-система для зведення до мінімуму суб’єктивного людського фактору.
3. Постанова КМУ від 23.05.2011р. №553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю». Зміни до Наказу №45.
4. Архітектурно-будівельний нагляд. Органи. Повноваження. Держава та органи місцевої влади. Сфера відповідальності.
5. Архітектурно-будівельний контроль. Децентралізація. Інспекції на місцях.
6. Авторський та Інженерно-технічний нагляд.
• Технічне обстеження та паспортизація об’єктів прийнятих в експлуатацію.
• Зміни в Порядку здійснення тех. нагляду під час будівництва об’єкта архітектури. Постанови КМУ №327.
7. Відповідальність.
Проект Закону № 5877. Персональна відповідальність (майнова, адміністративна, кримінальна) Замовника, уповноважених органів містобудування та архітектури, постачальники послуг, проектні організації, головний конструктор, сертифіковані та атестовані особи, органи державного містобудівного контролю, ДССМ та ДАТРМ. Окремі аспекти кримінальної відповідальності у містобудуванні.
8. Штрафні санкції у будівництві.
• Для фізичних осіб - ГАПів, ГІПів, інженерів-технічного нагляду, відповідальних виконавців.
• Для юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
• Порушення містобудівного законодавтсва. Яка відповідальність?
• Порядок накладення фінансових та адміністративних санкцій. Їх оскарження. Аналіз судової практики.
• Збільшення штрафів.
9. Проект Закону № 5072 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо підвищення відповідальності у сфері містобудівної діяльності».
Штрафи. Адміністративна та кримінальна відповідальність, арешт. Все стосовно посадових осіб, сертифікованих осіб, архітектора–автора проекту, експерта, громадян, голів ОМС, інш.).
Блок 9. Будівництво, реконструкція, перепланування. Земля в будівництві. Юридичні аспекти та судова практика. Договірні відносини.
1. Земля в будівництві.
• Права на земельну ділянку, що дозволяють проводити забудову.
• Проблеми придатності ділянки для забудови: титул, цільове призначення / вид використання, функціональне призначення.
• Нові правила зміни цільового призначення для забудови за Законом України «Про внесення змін… щодо планування використання земель» № 711-IX від 17.06.2020р.
• Нова Позиція Верховного суду щодо зміни цільового призначення для забудови.
• Чи можна провести реконструкцію без права на землю?
• Проблемні питання застосування суперфіцію для будівництва житла. Аналіз судової практики.
2. Порядок технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, реєстр права власності.
3. Види будівництва.
• Суперечливість щодо технічного переоснащення.
• Ремонт, реконструкція та перепланування – в чому відмінність.
• Перепланований об’єкт: чи потрібно отримувати дозвіл на будівництво, приймати в експлуатацію?
• В чому відмінність перепланування житлових і нежитлових приміщень.
4. Право на об’єкт будівництва: чому важливо достеменно визначити хто є замовником.
5. Проблема делегування функцій замовника та моделей управління проектом.
6. Регулювання відносин щодо інвестування будівництва. Законодавчі обмеження і дійсна природа відносин сторін. Нова концепція «права очікування» інвестора. Баланс ризиків.
7. Судова практика щодо захисту прав інвесторів, прийняття в експлуатацію.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Повна програма семінару та реєстрація на сайті www.ckonsult.com.ua
або за тел. (050) 412-22-78, (096) 404-49-31
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------