Тема: Материал заказчика

Прислано vad-rose November 19 2008 09:39
#8

Портал сметчиков

№3 2006

Наша організація виконувала опоряджувальні роботи на фасаді будівлі, а саме декоративне штукатурення з застосуванням шпаклювальних і декоративних сумішей Ceresit. Вартість робіт у ДЦ була визначена за нормою РЕКН 15-184-1 „Декоративне штукатурення фасадів”.
Відповідно до умов договору забезпечення матеріалами для виконання робіт було покладено на замовника. При виконанні робіт кількість використаних матеріалів нами не фіксувалася, всі отримані матеріали укладалися в діло тільки на цьому об’єкті.
Після повного завершення робіт був складений „Акт приймання виконаних підрядних робіт” за формою номер № КБ-2в і переданий замовнику, який заявив, що Акт буде підписаний тільки після представлення нами звіту про використання матеріалів згідно з нормами і повернення замовнику матеріалів, що залишилися.
Просимо роз'яснити, чи правомірні дії замовника?


Дії замовника правомірні. При укладанні договорів підряду, у яких передбачається виконання робіт з матеріалів замовника (частково або у повному обсязі), слід керуватися відповідними положеннями законодавчих і нормативних актів.
Зокрема, статтею 840 Цивільного кодексу України „Виконання робіт із матеріалів замовника” передбачено:
„1. Якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника, підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу. Підрядник зобов’язаний надати замовнику звіт про використання матеріалу і повернути його залишок.
2. Якщо робота виконується з матеріалу замовника, у договорі підряду мають бути встановлені норми витрати матеріалу, терміни повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань.
3. Підрядник відповідає за невиконання або неналежне виконання роботи, викликане недоліками матеріалу, наданого замовником, якщо не доведе, що ці недоліки не могли бути їм виявлені при належному прийманні матеріалів”.
.....
З урахуванням викладеного, виконання робіт за матеріалів замовника щоб уникнути конфліктних ситуацій потребує відповідного оформлення цієї обставини в договорі підряду шляхом складання графіка передачі замовником підряднику матеріалів (із зазначенням їх переліку, кількості і термінів передачі), а надалі забезпечення підрядником належного приймання матеріалів за кількістю та якістю, а також їх збереження та раціонального використання з урахуванням норм витрати, повернення невикористаних матеріалів у терміни, обумовлені договором.
Крім того, існують певні правила документального оформлення передачі матеріалів замовником підряднику, бухгалтерського і податкового обліку у замовника та у підрядника в зв’язку з тим, що право власності на передані матеріали залишається у замовника, тощо.
Рекомендації про те, як враховувати матеріали замовника при виконанні робіт, викладені у газеті „Усе про бух. облік”, 23 жовтня 2002 року, №97 (765) стор. 4-10.