Здравствуйте, прошу всех подсказать как правильно учитывать генподрядные услуги, где именно в смете они должны быть видны. Может у кого есть что-то из нормативных документов или писем по этому вопросу для достоверности. Спасибо всем заранее!!))))
Полезное письмо, спасибо. А вот по поводу того, где именно в АВК необходимо показывать эти затраты. Они должны быть одной из статей расхода в общей смете или же отдельным актом на предоставление генподрядных?
prepod написал(а): Танюша1010, официально, генподряд может составлять до 5%. О Генподряде и его разбивке есть целая таблица на несколько листов. В ДЦ может указываться в Гл.14. Но лучше заключать отдельный договор и закрывать отдельным актом в произвольной форме. С нашим дебильным законодательством, это лучше делать не на определенный объект, а просто договор между фирмами, о том, что №1 предоставляет №2 услуги генподряда по всем договорам на 2014 год в размере ...%, от фактически выполненных работ (от ПЗ, от СМР и.т.д.). О том как включить в АВК смотрите во вложении ниже.
Какие нормативные документы регулируют размер генподрядных? Например, я читала на просторах нашего необъятного интернета, что генподряд может составлять до 10%.
Положення про взаємовідносини організацій - генеральних підрядників з субпідрядними організаціями
отменено, в виду вступления в силу:
Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві
Единственное стоящее письмецо, которое более-менее разясняет обстановку:
[spoiler] ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА
ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 7/7-161 від 02.03.2001
Щодо визначення розміру витрат з надання послуг генпідрядними
будівельно-монтажними організаціями субпідрядним
На численні запити щодо визначення розміру витрат з надання
послуг генпідрядними будівельно-монтажними організаціями
субпідрядним Держбуд України повідомляє.
Розмір витрат з надання послуг генпідрядними організаціями
субпідрядним визначається при укладанні контрактів сторонами
виходячи з переліку послуг, що надаються, їх ринкової вартості та
вартості обсягів робіт, який підлягає виконанню з наданням послуг
генпідрядником.
При наданні послуг генпідрядником в частині, що відноситься
до накладних витрат адміністративно-господарські витрати, які
пов'язані з забезпеченням технічною документацією, організацією та
координацією виконання робіт, здійсненням технічного нагляду,
прийманням і здачею виконаних субпідрядником робіт замовнику;
пожежно-сторожева охорона виконаних робіт та майна субпідрядників
в межах будівельного майданчика; здійснення заходів з техніки
безпеки і охорони праці загального характеру; благоустрій і
утримання будівельного майданчика; прибирання і вивезення сміття),
середній розмір цих витрат становить 1 відсоток від ринкової
вартості субпідрядних робіт.
Перший заступник Голови Комітету А.В.Беркута[/spoiler]
Я пишу с ошибками — это привилегия высшего образования.
я читала на просторах нашего необъятного интернета, что генподряд может составлять до 10%
Читать надо так:
1. http://google.gik...0%BD%D1%8C
2. Нажимаете первую ссылку "Єдиний державний реєстр судових рішень"
3. В строке "Пошук за контекстом" вбиваете"послуги генпідряду"
4. В строке "Інстанція" ставите галочку "Касаційна"
5. В строке "Форма судочинства" ставите галочку "Господарське"
6. Жмакаете на "Пошук"
И читаете сколько душа забажае. А если сто штук нехватит, меняйте касацию на апеляцию.
Вобщем 10%? Ищи дурачков. - Я на русалках больше заработаю.
Я пишу с ошибками — это привилегия высшего образования.
Оно?
[spoiler]ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ
ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 7/133 від 31.03.98
м.Київ
vd980331 vn7/133
Щодо відшкодування витрат генпідрядника за послуги,
що надаються субпідрядним організаціям
Відшкодування витрат генпідрядника за послуги, перелік яких
наведений у п. 31 "Положення про взаємовідносини організацій
генеральних підрядників з субпідрядними організаціями",
затвердженого Науково-технічною радою Держкоммістобудування
14 грудня 1994 року, протокол N 4, проводиться у розмірах,
визначених згідно з контрактом.
У разі недосягнення згоди розміри відрахувань за
вищезазначені послуги визначаються за наступними процентами від
вартості виконаних субпідрядниками будівельно-монтажних робіт в
цінах 1997 року:
- по всіх роботах, що виконуються в межах будівельного
майданчика, крім нижчезазначених - 1,1;
- по монтажу збірних залізобетонних і бетонних конструкцій,
улаштуванню спеціальних та монолітних бетонних і залізобетонних
споруд, монтажу металоконструкцій - 0,9;
- по роботах, що виконуються за межами будівельного
майданчика - 0,6.
При цьому враховуються такі особливості:
- при монтажі бетонних, залізобетонних, металевих конструкцій
і спорудженні субпідрядником спеціальних споруд із монолітного
бетону та залізобетону використання підйомних механізмів
генпідрядника вищевказаними розмірами відрахувань не передбачене;
- по роботах, що виконуються за межами будівельного
майданчика, враховане тільки відшкодування
адміністративно-господарських витрат.
Порядок розрахунків за інші послуги, які не зазначені в п. 31
Положення, встановлюється сторонами при укладанні контрактів на
виконання субпідрядних робіт.
Розміри і порядок відшкодування субпідрядними організаціями
витрат генпідрядників при внутрішньому субпідряді визначається
відповідним відомством.
Перший заступник Голови А.В.Беркута[/spoiler]
Я пишу с ошибками — это привилегия высшего образования.
16 липня 1990 року — Верховна Рада Української РСР ухвалила Декларацію про державний суверенітет України.
как бы некоректно использовать сию бумагу, тем более нигде в оф. макулатуре про эти рекомендации, о порядке посчитаными возможными и допущеными в качестве ориентира, неуказано.
ну и генподряд в % не есть хорошо.
1.2.Конкретный размер стоимости предоставляемых услуг устанавливаетсядоговаривающимися сторонами по согласованному перечню при заключении договора субподряда.
вот выдержка, как в нужную сторону поворачивается дышло нашего самого гуманного в мире:
[spoiler]факт укладення (наявності) договору не єдиний юридичний факт, необхідний для розвитку договірного правовідношення. Сам по собі факт укладення договору найчастіше тягне за собою тільки виникнення договірного правовідношення, притому нерідко лише в узагальненому вигляді. Подальший розвиток (динаміка) договірного правовідношення має місце вже внаслідок появи інших конкретних юридичних фактів, які передбачені нормами права чи умовами договору, що визначають зміст договірного правовідношення. Наявність таких конкретних юридичних фактів, які передбачені умовами договору і визначають зміст договірного правовідношення має підтверджуватись належними та допустими доказами.
Таким чином, факт проведення господарських операцій з надання послуг (понесення генпідрядних витрат), що стосуються виконання ним зобов'язань за вказаним договором підряду повинен підтверджуватись первинними бухгалтерськими документами.
У відповідності до ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.[/spoiler]
хотя бывает и противоположная ситуация.
Я пишу с ошибками — это привилегия высшего образования.
Просим разъяснить, какими критериями следует руко-
водствоваться при определении размера отчислений за услу-
ги генподряда при заключении субподрядных договоров? Ген-
подрядчики волевым решением, без обоснования расчетами,
требуют включать в договора субподряда отчисления за ус-
луги генподряда в размере 5-10% от договорной стоимости
работ субподрядчика.
Размер отчислений за услуги генподряда зависит от конкретных условий строительства объекта и перечня услуг, оказываемых генподрядчиком субподрядчику на данной стройке (объекте).
Примерный перечень услуг приведен в пункте 31 «Положения о взаимоотношениях организаций - генеральных подрядчиков с субподрядными организациями» (Сборник нормативных и методических документов по вопросам ценообразования и организации строительства, стр. 573).
При заключении контракта субподряда генподрядчик и субподрядчик, как самостоятельные субъекты предпринимательской деятельности, наряду с другими обязательствами и условиями, связанными с производством работ, обеспечением проектно-сметной документацией, материалами, изделиями и оборудованием и т.д., предусматривают конкретный перечень услуг, предоставляемых генподрядчиком субподрядчику на период выполнения работ в соответствии с их спецификой, согласовывают размеры и порядок платы за эти услуги, приемлемые для обеих сторон.
В соответствии с письмом Госстроя Украины от 02.03.2001 № 7/7-161 при оказании услуг генподрядчиком в части, относящейся к накладным расходам, средний размер этих затрат составляет 1% от рыночной стоимости субподрядных работ.
При взаиморасчетах за выполненные работы стоимость оказанных генподрядчиком услуг удерживается ежемесячно из стоимости выполненных субподрядчиком работ в размере, согласованном сторонами при заключении контракта.
[spoiler]===========================
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА
ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 7/7-161 від 02.03.2001
Щодо визначення розміру витрат з надання послуг генпідрядними
будівельно-монтажними організаціями субпідрядним
На численні запити щодо визначення розміру витрат з надання
послуг генпідрядними будівельно-монтажними організаціями
субпідрядним Держбуд України повідомляє.
Розмір витрат з надання послуг генпідрядними організаціями
субпідрядним визначається при укладанні контрактів сторонами
виходячи з переліку послуг, що надаються, їх ринкової вартості та
вартості обсягів робіт, який підлягає виконанню з наданням послуг
генпідрядником.
При наданні послуг генпідрядником в частині, що відноситься
до накладних витрат (адміністративно-господарські витрати, які
пов'язані з забезпеченням технічною документацією, організацією та
координацією виконання робіт, здійсненням технічного нагляду,
прийманням і здачею виконаних субпідрядником робіт замовнику;
пожежно-сторожева охорона виконаних робіт та майна субпідрядників
в межах будівельного майданчика; здійснення заходів з техніки
безпеки і охорони праці загального характеру; благоустрій і
утримання будівельного майданчика; прибирання і вивезення сміття),
середній розмір цих витрат становить 1 відсоток від ринкової
вартості субпідрядних робіт.
Перший заступник Голови Комітету А.В.Беркута
Державний комітет будівництва, архітектури та житлової політики
України. Збірник офіційних документів та роз'яснень
"Ціноутворення у будівництві", N 3, березень, 2001 р.,
К.: "ІНПРОЕКТ".
========================================
ЛИСТ
від 09.07.2009 р. N 12/14-728
Про взаємовідносини генпідрядника та субпідрядників
Міністерство регіонального розвитку та будівництва розглянуло <...> лист <...> з викладеними міркуваннями щодо взаємовідносин між генеральним підрядником та субпідрядником у будівництві і надає таку інформацію з питання розгляду.
1. Щодо порядку залучення субпідрядників за договором будівельного підряду
Посилаючись на застосування норм статті 319 Господарського кодексу України (ГКУ) та статті 838 Цивільного кодексу України (ЦКУ), необхідно брати до уваги, що названа стаття ГКУ відноситься до глави 33 Капітальне будівництво і регламентує взаємовідносини генпідрядника та субпідрядника у капітальному будівництві, а названа стаття ЦКУ - до § 1 глави 61 Загальні положення про підряд регламентує взаємовідносини генпідрядника та субпідрядника у всіх сферах цивільних правовідносин. Особливі вимоги до будівельного підряду регламентовано § 3 глави 61 ЦКУ. Згідно з частиною 2 статті 317 ГКУ загальні умови про підряд, які визначені ЦКУ, застосовуються до договорів підряду в капітальному будівництві лише в тих частинах, які не регламентовані ГКУ.
Так, частиною 1 статті 323 ГКУ встановлено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються та виконуються на Загальних умовах укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. N 668 (зі змінами згідно з постановою КМУ від 17.06.2009 р. N 601) (далі - Загальні умови). Абзацом 11 пункту 5 Загальних умов порядок залучення субпідрядників віднесено до істотних умов договору підряду.
Відповідно, в усіх договорах підряду має обумовлюватись порядок залучення субпідрядників - хто залучає (замовник чи підрядник), на яких умовах (з погодженням з іншою стороною договору чи без), форма погодження, процедура відбору субпідрядника, розподіл відповідальності та ризиків, порядок розрахунків тощо.
Від вибору сторонами договору підряду порядку залучення субпідрядників значною мірою залежить розподіл їх обов'язків та прав, що безпосередньо пов'язані із забезпеченням відповідальності сторін, тому договірні сторони об'єктивно зацікавлені в чіткому прописуванні в договорі будівельного підряду зазначеної істотної умови.
Отже, на сьогодні в чинному законодавстві суперечностей щодо правил залучення субпідрядників за договором будівельного підряду немає.
2. Щодо виконання функцій генпідрядника
Обсяг функцій генпідрядника та розмір плати за їх виконання встановлюється договором субпідряду, істотні умови якого повинні відповідати договору генпідряду.
Розмір оплати функцій генпідрядника залежить від обґрунтованого обсягу його витрат на їх виконання і відповідно обумовлюються в договорі субпідряду. Як правило, такий розмір визначається розрахунковим методом і встановлюється у відсотковому відношенні від вартості договору субпідряду.
На вимогу субпідрядника генпідрядник може надати йому кошторис витрат на виконання функцій (послуг) генпідрядника. В якій первинній обліковій формі відображати такі послуги та їх вартість, сторони вирішують самостійно з дотриманням вимог законодавства у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності.
Пропозиція щодо неповної виплати субпідрядникові коштів за виконані ним роботи (за мінусом певного відсотка вартості послуг генпідрядника) суперечить чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності, оскільки кожна бухгалтерська та фінансова операція має відповідати її цільовому призначенню, що відповідно забезпечує правильне визначення податкових зобов'язань суб'єктів господарювання і дозволяє уникнути порушень у цій сфері. Крім того, необхідно враховувати, що до договорів субпідряду застосовуються ті ж вимоги, що і до договорів підряду згідно з частиною 1 статті 323 ГКУ, про що зазначалось вище.
Перший заступник Міністра А. Беркута
=====================================
Пострадавшие от маразматиков:
цитата:
Цитата prepod: Меня КРУ за услуги генподряда в АКТе КБ-2в в 2005 году оштрафовало. Услуги Генподряда нужно оплачивать отдельно от Акта на выполненные работы.
УГП сегодня не увязываются с действующим украинским законодательством, в частности с ГК Гл61.
Нет обоснованных затрат в строительстве, которые бы не были оплачены Заказчиком в полном объеме.
Деньги спускаются вниз -от Заказчика к Генподрядчику, от ГП к Субподрядчику.
По законам экономики, если деньги текут в обратную сторону (от СУБ к ГП) - это есть ОТКАТ!!!
prepod написал(а):
Хочу заметить, что это по услугам ГЕНПОДРЯДА, а не по откатам.
Смотрите в скрытом тексте, выделено красным.
Самому Беркуте уже дошло, что УГП в формы вносить нельзя - противозаконно.
В Договоре подряда также не должно существовать обратных необоснованных потоков.
ЗАКАЗЧИК ПЛАТИТ ЗА ВСЕ!!! и за сдачу объекта и за перевозку субчиков транспортом .. и все, что обосновано ДСТУ!!.
В Договоре на оказание услуг (отдельном от Договора подряда) пишите, что хотите, хоть пиво на площадку..
и закрывайте произвольными актами, не строительными.
Карманы уже разные и нечего вспоминать СССР и его учет в разрезе Подряда по УГП.
Змінено: Valentin, October 08 2014 11:29
Valentin написал(а):
По законам экономики, если деньги текут в обратную сторону (от СУБ к ГП) - это есть ОТКАТ!!!
Это называется не ОТКАТ!!!, а РЕТРО-СКИДКА!!!
Какой доход на выходе имеет ГП, если деньга напрямую пошла субчику?
Тендеры поиграл, бумаг наоформлял, наподписывал, тех же субчиков нашёл, а в конце "велика шана"?
Конечно в оптимальной ситуации субчики отдельно, котлеты отдельно, но если Заказчик оленевод, надо ж как-то заработать.
Я пишу с ошибками — это привилегия высшего образования.
ГП, как и все участники отношений с бюджетом имеют на выходе только то, что заработали.
Нанимая СУБ означает, что ГП сам ничего не делает.
Значит - за что купил, за то и продал, также как и с арендованными машинами и материалами.
Если ГП охранял территорию, то понижай субчику ОПР и т.д., чтобы себе оставить свои затраты, которые оплатит заказчик.
Если содействовал СУБчику в выполнении работ, то изучай ГЛ 61 ГК, о содействии заказчика подрядчику, т.к. ГП становится Заказчиком для СУБ на общих основаниях с того момента, когда его нанял.
Если заказчик -оленевод, изучай методы наперсточников и действуй, только осторожно и выходя далеко за рамки Договора Подряда. Так спать спокойнее.
=================
ПС: РЕТРО-СКИДКА -это когда не доплачиваешь, а откат -это когда получаешь снизу в виде недоплаты.
Если не разобрался - это законные УГП, если разобрался -ОТКАТ!
Приставка "ретро" подразумевает возврат части "выгоды" после завершения основной сделки.
Хотя может и не разобрался, Вам видимо ближе:
Разновидностью взятки является так называемый "откат" от англ. kickback, заключающийся в том, что должностное лицо при выборе поставщика товаров или услуг выбирает определённое предложение, и за это получает от поставщика вознаграждение в виде фиксированной суммы или процента от суммы сделки.
Значит - за что купил, за то и продал, также как и с арендованными машинами и материалами.
Механизмы вообще интереснейшая тема, доказывающая полный бред катехизиса ценообразования.
Я пишу с ошибками — это привилегия высшего образования.
добрый вечер ! существует коммерческая смета , в которой отображенна цифра ЗАТРАТ НА УСЛУГ ГЕНПОДРЯДА .
Вопрос : может ли заказчик потребовать рассшифровку затрат на службу генподряда ????
что включают в себя эти затраты ????
Как определяется этот% ?
smt, с самого начала темы только об этом и говорится.
АБорис написал(а):
Механизмы вообще интереснейшая тема, доказывающая полный бред катехизиса ценообразования.
Разве одни механизмы?
Вся система ЦО - полнейший бред, а расчет ОПР по факту - МАРАЗМ.
А теперь, АБорис, представьте, что заказчик воспользовался правом сам привлекать на специализированные работы субподрядчиков напрямую, без участия ГП. Кто тогда должен требовать компенсации услуг, предоставляемых Заказчиком? Если заказчик только намекнет - сразу станет понятно - намек=ОТКАТ, уголовщина. А если намекает ГП? то что ?? УГП??
Благодаря нашему ЦО и не только Украина очень глубоко замаскировалась по этой шкале:
И как смог выиграть ГП тендер, если у него все 100% СУБ??
Как должен прожить стрелочник в период всемирного кризиса??
Только по заповедям Великого Ленина: делиться, делиться и еще раз делиться!!!
Или: лампочка Ильича не горит без могорыча.
Вот и отдает ему Заказчик и объект и права разбираться с субподрядчиками также за вознаграждение, которое, как бы тщательно его не маскировали под УГП, по русски называется = ОТКАТ.
Советы зам-министра обойти Договор Подряда и заключать отдельный Договор на оказание услуг лишь приводят эту процедуру в законное с точки зрения экономики русло:
СУБ заказывает у ГП услуги (УГП) и становится ЗАК, а ГП становится ПД на общих основаниях.
Деньги теперь текут от ЗАК (СУБ) к ПД (ГП) на всех законных основаниях.
Все красиво - откатов нет, УГП есть, волки сыты, овцы целы и Договор Подряда остается чист, как банный лист.
думаю в неті знайти не важко козу і не одну, а от док., який це регламентує: Постанова КМУ від 01.08.2005 №668 Про затвердження Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві